Brązy, żółcie i czerwienie

_MG_2892-Edit

Odkąd pamiętam nie lubiłam jesieni i zimy. Ta pierwsza taka ponura, często pada, szybko robi się ciemno i to chyba jest najgorsze, gołe drzewa i liście pod stopami przypominające o nadchodzących mrozach. Zimno mnie smuci, czuję się wtedy źle, nie mam motywacji do wychodzenia z domu. W tym roku coś się zmieniło. To fakt posiadania dziecka odmienił moje odczucia. W ubiegłym roku jeszcze to nie zadziałało, bo M. był zbyt mały, aby korzystać z uroków zmieniających się pór roku.

Podczas spaceru w czasie odwiedzin mojego rodzinnego miasta coś mnie tchneło. Idąc chodnikiem i kopiąc w liście razem z M. poczułam się po prostu… szczęśliwa. Jesień obdarowała mnie takim  prostym rodzajem szczęścia. Te brązowe liście pod stopami, jesienne powietrze (ciepłe tego dnia), słońce wyglądające zza gołych już drzew i radość na twarzy M. Maszerowaliśmy tak razem, z nami też Pan Tata, ciepły dzień, który pokazał mi piękno tej pory roku. Nawet perspektywa zimy nie jest już straszna. Nawet myśl o niskiej temperaturze, która pewnie niebawem nadejdzie. Mam w głowie kolory i zapachy. Widzę teraz inaczej, jakby przez lekką mgłę, wszystko ma ciepły odcień, szare budynki jakoś tak się zażółciły, drzewa nie są gołe – one pokazują siebie bez otoczki. Przecież kocham drewno, gałęzie, a teraz mam to na co dzień, na wyciągnięcie ręki, na poziomie oczu kiedy wyjrzę przez okno, kiedy wysunę nos zza drzwi, kiedy idziemy na spacer. Jesień jest piękna, a my razem z nią. Tak od wewnątrz nad odmieniła, ten jeden dzień, dzień wolny od pracy, od obowiązków, obiad u rodziców… I te brązowe liście. I radość M.

Nie mamy nawet zdjęć, nie zabraliśmy aparatu, jedynie telefon i jego słaba jakość. No, ale co z tego skoro w głowach mamy tak pięknie?

2 responses to “Brązy, żółcie i czerwienie

Skomentuj

